Termeni și condiții
Termeni și condiții
MBTerm-krby s.r.o. cu sediul social în Konská 153, Třinec, Cod poștal 739 61
Număr de identificare: 27840981, TVA CZ27840981
Societate înregistrată în Registrul Comerțului
C31195 înregistrată la Judecătoria Ostrava
pentru vânzarea de bunuri printr-un magazin online care are adresa
www.mbterm-semineuri.ro
Email: info@mbterm-semineuri.ro
1. Dispoziții introductive
1. Termenii și Condițiile (denumite în continuare „Termeni și Condiții”) firmei MBTerm-
krby s.r.o. cu sediul social la Konská 153, Třinec, cod poștal 739 61, număr de
identificare: 27840981, număr de TVA CZ27840981 (denumit în continuare
„Vânzător”), reglementează în conformitate cu prevederile §1751 paragraful 1, din
Legea nr. 89/2012/2012 Coll, Cod civil (denumit în continuare „Codul civil”) drepturile
și obligațiile reciproce ale părților care apar în legătură cu sau pe baza unui contract
de cumpărare a produselor unui antreprenor (denumit în continuare „Contractul de
cumpărare”) încheiat între Vânzător și o altă persoană – consumator sau persoană
fizică sau juridică – antreprenor (denumit în continuare „Cumpărător”) prin
intermediul magazinului online al Vânzătorului. Magazinul online este operat de
Vânzător pe site-ul www.mbterm-semineuri.ro (denumit în continuare „Site-ul”).
2. În contract pot fi convenite prevederi care se abate de la Termeni și Condiții.
Dispozițiile care se abat din contract au prioritate față de prevederile Termenilor și
Condițiilor.
3. Prevederile Termenilor si Condițiilor sunt parte integrantă a contractului. Contractul și
Termenii și Condițiile sunt redactate în limba română. Contractul poate fi încheiat în
limba română.
4. Vânzătorul poate modifica sau completa Termenii și Condițiile. Aceste modificări nu
afectează drepturile și obligațiile care decurg din variantă anterioară a Termenilor și
Condițiilor.
5. Prin plasarea unei comenzi, Cumpărătorul confirmă că a citit Termenii și Condițiile,
care sunt parte integrantă din notificarea precontractuală, Procedura de Reclamații și
informații despre opțiunile de transport și că este de acord în mod expres cu toate
acestea în formularea valabilă și efectivă la momentul plasării comenzii.
6. Cumpărătorul va primi o copie a Termenilor și Condițiilor ca atașament la
confirmarea comenzii la adresa de e-mail specificată, în timp ce documentul fiscal
care conține detaliile de bază ale contractului va fi primit de către Cumpărător la
primirea bunurilor sau serviciilor.
7. Orice persoană fizică care încheie un contract de cumpărare cu noi sau care tratează în mod legal cu vânzătorul în afara activității sale comerciale sau în afara exercitării independente a profesiei sale (denumită în continuare „consumator”) este considerată consumator.
8. Orice persoană fizică sau juridică (de exemplu, societate, cooperativă, institut) care desfășoară o activitate lucrativă pe cont propriu și pe propria răspundere în baza unei licențe comerciale sau în orice alt mod, cu intenția de a se angaja în această activitate în mod regulat în scopul obținerii unui profit (denumită în continuare „activitate antreprenorială”) va fi considerată antreprenor. Această persoană încheie un contract de vânzare-cumpărare cu Vânzătorul sau tratează în mod legal cu Vânzătorul în cadrul activității sale comerciale (denumit în continuare „antreprenor”). Urmăm principiul conform căruia dispozițiile prezentelor CGC aplicabile antreprenorilor se aplică clientului care furnizează numărul său de identificare a întreprinderii și, dacă este cazul, numărul de TVA.
2. Comunicare precontractuală
Vânzătorul informează că
a) prețul mijloacelor de comunicare la distanță nu diferă de tariful de bază (atât în cazul
conexiunii la internet, cât și al conexiunii telefonice conform termenilor și condițiilor
operatorului dvs., Vânzătorul nu percepe nicio taxă suplimentară). Asta nu se aplică niciunui
contract de transport.
b) impune plata comenzii înainte de preluarea bunurilor de către Cumpărător, cu excepția
cazului în care părțile au convenit altfel. Până la achitarea integrală a prețului de cumpărare,
bunurile rămân în proprietatea Vânzătorului.
c) prețurile bunurilor și serviciilor de pe site includ TVA în cazul în care Vânzătorul este
plătitor de TVA, inclusiv orice taxe prevăzute de lege. Cu toate acestea, costul de livrare a
bunurilor sau serviciilor va varia în funcție de metoda și furnizorul de servicii, transportul ales
și modalitatea de plată.
d) Consumator înseamnă, potrivit legii, o persoană fizică care nu acționează în sensul
afacerii sale sau în exercitarea independentă a profesiei sale;
e) în cazul în care Cumpărătorul este consumator, acesta are dreptul de a se retrage din
contract (cu excepția cazului în care se prevede altfel mai jos) într-un termen de (14)
paisprezece zile, în cazul în care contractul este:
1) un contract de vânzare, de la data primirii produselor,
2) un contract pentru mai multe bunuri sau pentru furnizarea mai multor piese, de la data primirii ultimelor bunuri; sau
3) un contract care are ca obiect o livrare periodică de bunuri, de la data primirii primei livrări de bunuri; retragerea trebuie trimisă la adresa sediului Vânzătorului sau prin completarea formularului de retragere de pe site-ul Vânzătorului;
f) consumatorul nu se poate retrage din contract:
1) pentru prestarea serviciilor pe care Vânzătorul le-a efectuat deja, cu acordul prealabil al consumatorului înainte de expirarea perioadei de retragere,
2) pentru furnizarea de bunuri sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile pieței financiare, independente de voința Vânzătorului și care pot avea loc în timpul perioadei de retragere,
3) pentru livrarea de bunuri care au fost modificate la cererea Consumatorului sau în beneficiul Consumatorului,
4) livrarea mărfurilor perisabile și a mărfurilor care au fost amestecate iremediabil cu alte bunuri după livrare,
5) în timpul unor reparații sau întrețineri efectuate într-un loc desemnat de Consumator la cererea acestuia; acest lucru nu se aplică, totuși, în cazul reparațiilor ulterioare, altele decât cele solicitate sau al furnizării de piese de schimb, altele decât cele solicitate,
g) în cazul retragerii din contract, Consumatorul suportă costurile de returnare a bunurilor.
Iar în cazul unui contract încheiat prin intermediul comunicării la distanță, suportă costurile
de returnare a bunurilor, dacă acestea nu pot fi returnate prin mijloacele obișnuite din cauza
naturii lor;
h) Consumatorul este obligat să plătească o parte proporțională din preț în cazul retragerii
dintr-un contract de prestare de servicii a cărui executare a început deja;
i) contractul sau documentul fiscal relevant se păstrează în arhiva electronică a
Vânzătorului;
j) în cazul în care Consumatorul are o plângere, Consumatorul poate sesiza plângerea la
autoritatea de supraveghere sau la autoritatea de supraveghere a statului.
3. Încheierea contractului de cumpărare
3.1. Orice prezentare a bunurilor plasată pe interfața web a magazinului are caracter
informativ, iar Vânzătorul nu este obligat să încheie un contract de cumpărare cu privire la
aceste bunuri, această ofertă nefiind obligatorie. Secțiunea 1732(2) din Codul civil nu se
aplică.
3.2. Site-ul web conține informații despre produse, inclusiv prețurile produselor individuale.
Prețurile includ taxa pe valoarea adăugată, toate taxele aferente și sunt finale. Prețurile
mărfurilor rămân valabile atâta timp cât sunt afișate pe site. Această prevedere nu limitează
capacitatea Vânzătorului de a încheia un contract de cumpărare în condiții agreate
individual.
3.3. Site-ul web conține informații despre posibilele costuri asociate cu ambalarea și livrarea
produselor. Informațiile privind costurile asociate cu ambalarea și livrarea se aplică numai în
cazurile în care mărfurile sunt livrate în România.
3.4. Pentru a comanda bunuri, Cumpărătorul trebuie să completeze formularul de comandă
de pe site. Formularul de comandă solicită informații despre:
1) Cumpărător: nume, prenume, adresă, e-mail sau detalii companie, număr de identificare,
2) produsele comandate (cumpărătorul „introduce” produse comandate în coșul de cumpărături de pe site),
3) modalitatea de plată a produselor,
4) informații despre metoda necesară de livrare și informații despre costurile asociate cu livrarea produselor, (denumită în continuare „Comanda”).
3.5. Înainte de a plasa Comanda la Vânzător, Cumpărătorului i se va permite să verifice și
să modifice datele introduse în Comandă, pentru a detecta și corecta posibilele erori
introduse în Comandă. Cumpărătorul trimite Comanda către Vânzător apăsând butonul
„Comandă”. Datele furnizate în comanda sunt considerate corecte de către Vânzător.
Vânzătorul va confirma Cumpărătorului primirea comenzii imediat, prin e-mail, la adresa de
e-mail a Cumpărătorului specificată în în comandă (denumită în continuare „adresa de e-
mail a Cumpărătorului”).
3.6. În funcție de natura comenzii (cantitatea de produse, prețul de achiziție, costurile
estimate de transport), Vânzătorul are întotdeauna dreptul să solicite Cumpărătorului
confirmarea suplimentară a comenzii (de exemplu, în scris sau prin telefon). În cazul eșuării
confirmării suplimentare, se consideră că nu a fost plasată comanda.
3.7. Relația contractuală dintre Vânzător și Cumpărător se stabilește prin acceptarea
comenzii prin livrare, care este transmisă de către Vânzător pe adresa de e-mail a
Cumpărătorului.
3.8. Până când veți primi confirmarea acceptării comenzii, vă puteți anula comanda prin
telefon sau e-mail. Prin primirea confimării comenzii pe email, se presupune că s-a încheiat
contractul. Orice modificare a contractului încheiat (inclusiv anularea comenzii) este posibilă
numai prin acord cu noi.
3.9. Cumpărătorul este de acord cu utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță pentru
încheierea contractului. Costurile suportate de Cumpărător în utilizarea mijloacelor de
comunicare la distanță pentru încheierea contractului (costuri de conectare la internet,
costuri de convorbire telefonică) vor fi suportate de către Cumpărător și nu vor fi diferite față
de tariful de bază
4. Prețul produselor și condițiile de plată
4.1. Cumpărătorul poate plăti Vânzătorului prețul produselor și orice costuri asociate cu livrarea bunurilor, în temeiul Contractului de cumpărare, în următoarele moduri:
- online cu cardul - prin transfer bancar
- prin transfer bancar rapid
- Google Pay
- Apple Pay
- plată la livrare
4.2. În cazul în care bunurile sunt produse pentru Cumpărător conform parametrilor
specificați de către el, Vânzătorul solicită de la cumpărător un depozit de 100% din prețul de
achiziție, înainte de livrarea bunurilor.
4.3. În cazul unui transfer de bani, prețul comenzii se plătește în termen de 5 zile de la
încheierea contractului de cumpărare, adică de la confirmarea comenzii de către
Cumpărător.
4.4. În cazul unei plăți care nu presupune numerar, cumpărătorul este obligat să plătească
prețul de achiziție, incluzând și numărul de referință al comenzii. În cazul plății care nu
presupune numerar, obligația Cumpărătorului de a plăti prețul de cumpărare este îndeplinită
atunci când se creditează suma în contul Vânzătorului.
4.5. Vânzătorul are dreptul, în special în cazul în care nu există nicio confirmare
suplimentară a comenzii de către Cumpărător (Articolul 3.6), să solicite plata prețului integral
de achiziție înainte ca bunurile să fie expediate Cumpărătorului. Secțiunea 2119 (1) din
Codul civil nu se aplică.
4.6. Orice reduceri la prețul produselor acordate de Vânzător către Cumpărător nu pot fi
cumulate.
4.7. Dacă este obișnuit în cursul activității comerciale sau dacă este prevăzut de
reglementări legale obligatorii, Vânzătorul va emite Cumpărătorului un document fiscal - o
factură - cu privire la plățile efectuate în baza contractului de cumpărare. Vânzătorul va fi
responsabil de taxa pe valoarea adăugată. Vânzătorul va emite documentul fiscal - factură
către Cumpărător după plata produselor și îl va trimite în formă electronică la adresa
electronică a Cumpărătorului.
5. Retragerea din contractul de cumpărare
5.1. Cumpărătorul recunoaște că în conformitate cu prevederile Secțiunii 1837 din Codul
civil, nu este posibilă retragerea, printre altele, a unui contract de cumpărare pentru
furnizarea de produse care au fost modificate conform dorințelor Cumpărătorului sau pentru
acesta. Nu este posibilă retragerea dintr-un contract de cumpărare pentru produsele în
ambalaje sigilate pe care Consumatorul le-a scos din ambalaj și care nu pot fi returnate din
motive de igienă. Nu este posibilă retragerea dintr-un contract de cumpărare a unei
înregistrări audio sau vizuale sau a unui program de calculator dacă ambalajul original a fost
deteriorat.
5.2. Cu excepția cazului menționat la articolul 5.1 sau a oricărui alt caz în care contractul de
cumpărare nu poate fi retras, Cumpărătorul va avea dreptul de a se retrage din contractul de
cumpărare fără a furniza niciun motiv în termen de paisprezece (14) zile de la primirea
bunurilor, în conformitate cu prevederile secțiunii 1829 alineatul (1) din Codul civil, în cazul
în care obiectul contractului de cumpărare este mai multe tipuri de bunuri sau livrarea mai
multor părți, acest termen începe de la data primirii ultimei livrări a produselor. Clientul comercial nu are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare-cumpărare în termen de 14 zile de la livrarea bunurilor, fără a oferi niciun motiv; acest drept aparține numai consumatorului. Retragerea
din contractul de cumpărare trebuie transmisă Vânzătorului în termenul specificat anterior.
Pentru retragerea din contractul de cumpărare, cumpărătorul poate folosi modelul de
formular pus la dispoziție de Vânzător, care este o anexă la termeni și condiții.
5.3. În cazul retragerii din Contractul de cumpărare în conformitate cu articolul 5.2 din
Termeni și Condiții, Contractul de cumpărare va fi anulat de la bun început. Bunurile trebuie
returnate Vânzătorului în termen de paisprezece (14) zile de la retragerea din contract. În
cazul în care Cumpărătorul se retrage din Contractul de Cumpărare, Cumpărătorul va
suporta costurile de returnare a produselor către Vânzător.
5.4. În cazul retragerii din Contract în temeiul articolului 5.2 din Termeni și Condiții,
Vânzătorul va returna fondurile primite de la Cumpărător în termen de paisprezece (14) zile
de la retragerea Cumpărătorului din Contractul de cumpărare, în același mod în care le-a
primit Vânzătorul. Vânzătorul rambursează cumpărătorului toate sumele de bani, inclusiv costul transportului bunurilor, într-o sumă corespunzătoare celui mai ieftin tip de transport oferit de vânzător, în contul bancar specificat de cumpărător (după compensarea sumelor pentru daune și a sumelor prevăzute la punctul 5.5). Vânzătorul va avea, de asemenea, dreptul de a returna prestația furnizată
de Cumpărător la returnarea bunurilor de către Cumpărător sau într-un alt mod, cu condiția
ca Cumpărătorul să fie de acord și să nu fie suportate costuri suplimentare de către
Cumpărător. În cazul în care Cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare,
Vânzătorul nu este obligat să returneze cumpărătorului fondurile primite înainte ca acesta să
îi returneze bunurile sau să dovedească că a trimis bunurile înapoi către Vânzător.
5.5. În cazul retragerii din contractul de cumpărare, cumpărătorul este răspunzător pentru deprecierea valorii bunurilor returnate sau a bunurilor returnate, care a avut loc ca urmare a manipulării bunurilor într-un alt mod decât cel necesar pentru familiarizarea cu natura și caracteristicile bunurilor. În cazul în care bunurile sunt returnate deteriorate sau incomplete, vom compensa creanța noastră pentru daune cu prețul de achiziție pe care îl solicitați înapoi. Vom evalua întotdeauna cazul specific pentru a determina gradul de deteriorare, deteriorare a bunurilor și pentru a determina valoarea redusă corespunzătoare. Vă vom informa cu privire la acești pași la adresa de e-mail furnizată sau prin telefon.
5.6. Vânzătorul are dreptul de a se retrage din contract în orice moment până când bunurile
au fost acceptate de către Cumpărător. În acest caz, Vânzătorul va rambursa prețul de
cumpărare Cumpărătorului fără întârzieri nejustificate, fără nicio întârziere, în numerar în
contul desemnat de Cumpărător.
5.7. Vânzătorul este, de asemenea, îndreptățit să se retragă din contract dacă prețul de
cumpărare nu este achitat în termen de 14 zile de la încheierea contractului. În acest caz,
retragerea va intra în vigoare la expirarea acestei perioade.
5.8. În cazul în care un cadou este oferit Cumpărătorului împreună cu produsele comandate,
contractul cadou între Vânzător și Cumpărător se încheie cu condiția ca, în cazul în care
Cumpărătorul se retrage din Contractul de cumpărare, Contractul cadou își va înceta efectul
în ceea ce privește acest cadou. iar Cumpărătorul va fi obligat ca atunci când returnează
Vânzătorului produsele, să includă și cadoul.
5.9. Vă recomandăm să trimiteți bunurile printr-o companie de transport verificată, cum ar fi GLS, DPD sau DHL. Acest lucru va reduce la minimum pretențiile în cazul deteriorării bunurilor în timpul transportului. In cazul deteriorarii marfii in timpul transportului de retur, expeditorul este obligat sa depuna o eventuala reclamatie la transportatorul sau, din acest motiv nu recomandam trimiterea prin posta. În cazul returnării bunurilor prin Poșta Cehă, cumpărătorul este obligat să aleagă serviciul „Colet în mână”.
În calitate de expeditor, acordați întotdeauna atenția cuvenită ambalării coletului. Este responsabilitatea cumpărătorului să se asigure că ambalajul intern și extern este suficient de solid, rezistent la posibile impacturi și adecvat naturii conținutului și metodei de transport (transportatorul/serviciul poștal sortează și re-sortează mecanic coletul de mai multe ori). Un ambalaj inadecvat este un motiv comun pentru deteriorarea conținutului și, prin urmare, pentru respingerea reclamației de către transportator/serviciul poștal. Vă recomandăm să fotografiați conținutul coletului și ambalajul și, de asemenea, să-l asigurați.
5.10. DETERIORAREA BUNURILOR/EXPEDIERILOR
A. REFUZUL ACCEPTĂRII
Vânzătorul își rezervă dreptul de a nu accepta un colet (sau ambalajul acestuia) deteriorat în mod evident de către transportator/ serviciul poștal. Transportatorul/oficiul poștal va returna apoi coletul cumpărătorului în calitate de expeditor, iar cumpărătorul poate soluționa apoi reclamația.
B. RĂSPUNDEREA CLIENTULUI PENTRU DIMINUAREA VALORII BUNURILOR
În cazul în care vânzătorul acceptă expedierea de la Poșta Cehă, s.p. (nu există niciun refuz de acceptare în conformitate cu punctul A de mai sus), vânzătorul își rezervă dreptul de a despacheta expedierea într-o perioadă de până la 10 zile de la acceptarea acesteia (menținând în același timp termenul limită pentru returnarea prețului de achiziție către cumpărător în conformitate cu articolul 5.4 din prezentele CGC). Cumpărătorul recunoaște că, în conformitate cu articolul 58. Termenii și condițiile poștale ale Poștei cehe, s.p., în cazul în care deteriorarea sau pierderea conținutului coletului nu este reclamată de destinatar (vânzătorul) la primirea acestuia, atunci o reclamație suplimentară poate fi făcută în termen de două zile lucrătoare de la livrarea coletului - din acest motiv nu recomandăm trimiterea bunurilor returnate prin intermediul Poștei cehe, s.p. Vânzătorul nu își asumă responsabilitatea pentru consecințele pentru cumpărător, în calitate de expeditor, care rezultă din expirarea termenului limită pentru reclamații suplimentare în conformitate cu fraza anterioară. În cazul în care vânzătorul descoperă, după despachetare, că bunurile sunt distruse, deteriorate sau uzate, vânzătorul are dreptul la despăgubiri. Vânzătorul are dreptul să compenseze în mod unilateral cererea de despăgubire pentru daune pentru încălcarea obligațiilor legale ale clientului în temeiul prezentelor CGC cu cererea cumpărătorului de rambursare a prețului de cumpărare în conformitate cu § 2913 din Codul civil. Vânzătorul comunică cumpărătorului cuantumul despăgubirii care urmează să fie compensată.
6. Transportul și livrarea bunurilor
6.1. În cazul în care Vânzătorul este obligat prin Contractul de Achiziție să livreze bunurile în
locul specificat de Cumpărător în Comanda, Cumpărătorul este obligat să preia livrarea
bunurilor la livrare.
6.2. Durata perioadei de livrare depinde de produsele selectate. În cazul în care bunurile
sunt pe stocul Vânzătorului, produsul va fi expediat imediat după încheierea Contractului de
Cumpărare, cel mai târziu în termen de 30 de zile de la data încheierii Contractului de
Cumpărare. În cazul în care produsele sunt realizate la comandă conform parametrilor
specificați de către Cumpărător, timpul de livrare va fi specificat în confirmarea comenzii
conform 3.7.
6.3. În cazul în care, din motive care țin de Cumpărător, este necesar să livreze produsele în
mod repetat sau într-un mod diferit față de cel specificat în comandă, Cumpărătorul este
obligat să plătească costurile asociate cu livrarea repetată sau costurile asociate cu o
modalitate diferită de livrare. În cazul în care Cumpărătorul nu cooperează pentru a prelua
bunurile, adică în cazul livrării nereușite, Cumpărătorul va fi obligat să plătească costurile
asociate cu livrarea produselor.
6.4. La primirea produselor de la curier, Cumpărătorul este obligat să verifice integritatea
ambalajului produselor și în cazul oricăror defecte, să anunțe imediat transportatorul. În
cazul în care se indică pe ambalaj o pătrundere neautorizată, Cumpărătorul poate să refuze
bunurile de la transportator
7. Drepturi în cazul executării defectuoase (Procedura de reclamații)
7.1 Drepturile și obligațiile părților contractante în ceea ce privește drepturile de executare
defectuoasă sunt guvernate de reglementările generale aplicabile (în special prevederile
Secțiunilor 1914 până la 1925, Secțiunile 2099 până la 2117 și Secțiunile 2161 până la 2174
din Codul civil).
7.2 Vânzătorul va fi responsabil față de Cumpărător că bunurile la primire nu prezintă
defecte. În special, Vânzătorul, în momentul în care se livrează produsele, este responsabil
față de Cumpărător de:
1) bunurile au caracteristicile convenite între părți și, în lipsa unui acord, au caracteristicile descrise de Vânzător sau producător sau așteptate de Cumpărător, având în vedere natura produselor și pe baza publicității efectuate,
2) bunurile sunt adecvate scopului pentru care Vânzătorul afirmă că urmează să fie utilizate sau pentru care sunt utilizate în mod obișnuit;
3) bunurile corespund în calitate, exemplu sau design, dacă designul sau caliatea sunt determinate prin referire la exemplul sau designul convenit;
4) produsele sunt conforme cu cerințele legii.
7.3. În cazul în care unui Cumpărător apare un defect în termen de douăsprezece luni de la
primire, bunurile vor fi considerate ca fiind defecte la primire. Vânzătorul este răspunzător și
în cazul în care defectele nu apar în perioada de garanție, în total 24 de luni de la data
primirii comenzii, cu excepția cazului în care este specificată o perioadă mai lungă. Dacă
Cumpărătorul este o persoană juridică, atunci Vânzătorul este răspunzător numai pentru
defectele pe care le-au avut bunurile la primire. Cumpărătorul este obligat să notifice
Vânzătorul asupra defectului imediat ce îl descoperă.
7.4 Cumpărătorul își va exercita drepturile care decurg din executarea defectuoasă la sediul
social sau la locul de afaceri al Vânzătorului. Momentul în care Vânzătorul primește bunurile
revendicate de la Cumpărător, va fi considerat a fi momentul revendicării.
7.5. Vânzătorul este obligat să elibereze Consumatorului o confirmare scrisă cu privire la
momentul în care Consumatorul și-a exercitat dreptul, care este conținutul reclamației și ce
modalitate de tratare a reclamației solicită consumatorul; precum și o confirmare a datei și
metodei de tratare a revendicării, inclusiv confirmarea reparației și a duratei reparației, sau o
justificare scrisă a respingerii reclamației.
7.6. Vânzătorul este obligat să soluționeze reclamația, inclusiv înlăturarea defectului, fără
întârzieri nejustificate, în cel mult 30 de zile de la data reclamației. Perioada de 30 de zile
poate fi prelungită prin acord cu Consumatorul - această prelungire nu poate fi pe o perioadă
nedeterminată sau nerezonabil de lungă. După expirarea termenului sau a termenului
prelungit, defectul se consideră că a existat efectiv, iar consumatorul are aceleași drepturi ca
și cum ar fi un defect care nu a putut fi remediat.
7.7. După soluționarea revendicării, Vânzătorul va notifica Cumpărătorul cu privire la
încetarea revendicării fie prin telefon, SMS sau e-mail. În cazul în care bunurile au fost
expediate, acestea vor fi trimise automat la adresa Cumpărătorului.
7.8. După soluționarea unei reclamații acceptate prin reparație sau înlocuire, garanția
mărfurilor se prelungește pe durata reclamației. Durata revendicării se calculează din ziua
următoare depunerii cererii până în ziua în care Cumpărătorul este informat cu privire la
soluționare.
7.9. Cumpărătorul va avea dreptul la rambursarea banilor printr-o cerere justificată. Aceste
costuri sunt înțelese a fi cele mai puțin necesare
7.10. Recomandăm asigurarea transportului împotriva daunelor cu o valoare corespunzătoare a mărfurilor expediate.
8. Alte drepturi și obligații ale părților
8.1. Cumpărătorul dobândește dreptul de proprietate asupra produselor la plata prețului
integral de achiziție.
8.2. Vânzătorul nu este legat de niciun cod de conduită în relație cu Cumpărătorul în sensul
Secțiunii 1826(1)(e) din Codul civil.
8.3. Tratarea extrajudiciară a reclamațiilor Consumatorilor este gestionată de către Vânzător
prin adresa electronică info@mbterm-semineuri.ro. Vânzătorul va trimite informații cu privire
la soluționarea reclamației Cumpărătorului la adresa electronică a Cumpărătorului.
8.4. Vânzătorul este autorizat să vândă mărfuri pe baza unei licențe comerciale. Controlul
comerțului se efectuează în sfera de competență a acestuia de către biroul comercial
competent. Supravegherea protecției datelor cu caracter personal este exercitată de Oficiul
pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal. Autoritatea cehă de control a comerțului
supraveghează, printre altele, respectarea Legii nr. 634/1992 Coll., privind protecția
Consumatorilor, astfel cum a fost modificată
9. Protecția datelor cu caracter personal
9.1. Protecția datelor cu caracter personal ale Cumpărătorului, care este persoană fizică,
este prevăzută de Legea nr. Consiliul (GDPR).
Cumpărătorul ia la cunoștință că prelucrarea datelor cu caracter personal: nume și prenume,
adresă de domiciliu, număr de identificare, număr de identificare fiscală, număr de telefon și
adresa de e-mail (denumite în continuare „date cu caracter personal”), este necesară pentru
executarea contractului, din care persoana vizată face parte, în conformitate cu articolul 6
alineatul (1) litera (a) din regulament în cazul achiziției de bunuri.
9.2. Cumpărătorul este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal de către
Vânzător în scopul exercitării drepturilor și obligațiilor din contractul de cumpărare.
9.3. Cumpărătorul recunoaște că este obligat să furnizeze datele sale personale în mod
corect și veridic și că este obligat să informeze Vânzătorul fără întârzieri nejustificate cu
privire la orice modificare a datelor sale personale.
9.4. Vânzătorul poate delega prelucrarea datelor cu caracter personal ale Cumpărătorului
unei terțe părți în calitate de procesator. În afară de persoanele care transportă bunurile,
datele personale nu vor fi transmise terților de către Vânzător fără acordul prealabil al
Cumpărătorului.
9.5. Datele cu caracter personal ale Cumpărătorului vor fi prelucrate pentru timpul necesar
respectării obligațiilor de arhivare a documentelor contabile, conform legilor contabile. Datele
cu caracter personal vor fi prelucrate în formă electronică în mod automat sau în formă
tipărită într-o manieră neautomatizată.
9.6. Cumpărătorul confirmă că datele cu caracter personal furnizate sunt corecte și că a fost
informat că aceasta este o furnizare voluntară de date cu caracter personal.
9.7. În cazul în care Cumpărătorul consideră că Vânzătorul sau Procesatorul efectuează
prelucrarea datelor sale cu caracter personal care este contrară protecției vieții private și
personale a Cumpărătorului sau contrară legii, în special dacă datele cu caracter personal
sunt inexacte în ceea ce privește scopul prelucrării acesteia, el/ea poate:
9.7.1. Să ceară Vânzătorului sau Procesatorului o explicație cu privire la prelucrarea datelor
cu caracter personal,
9.7.2. Să întrebe Vânzătorul sau Procesatorul ce date personale prelucrează,
9.7.3. Contacteze Operatorul de Date sau Autoritatea pentru Protecția Datelor în caz de
îndoială cu privire la respectarea obligațiilor legate de prelucrarea datelor cu caracter
personal,
9.7.4. Să solicite Vânzătorului sau Procesatorului să remedieze situația
10. Livrare
10 Livrarea se poate face către Cumpărător la adresa specificată în comandă sau în contul de utilizator al Cumpărătorului.
11. Dispoziții finale
11.2. Dacă vreo prevedere a termenilor și condițiilor este sau devine invalidă sau ineficientă, prevederea nevalidă va fi înlocuită cu o prevedere a cărei înțeles este cât mai apropiat de prevederea nevalidă. Invaliditatea sau ineficacitatea unei prevederi nu va afecta valabilitatea celorlalte prevederi. Modificările și completările la Contractul de vânzare sau la Termeni și Condiții se vor face în scris.
11.3. Contractul, inclusiv termenii și condițiile, se arhivează de Vânzător în formă electronică și nu va fi accesibil.
11.4. Un model de formular pentru retragerea din Contractul de vânzare este atașat termenilor și condițiilor.
11.5. Date de contact ale Vânzătorului: adresa de livrare MBTerm-krby s.r.o., Konská 153, 739 61 Třinec, Republica Cehă, adresa de e-mail info@mbterm-semineuri.ro.
11.6. Reglementările legale aplicabile sunt reglementările legale aplicabile care guvernează relația dintre Client și Vânzător. Acestea includ în special Legea nr. 89/2012 Coll., Codul civil (denumit în continuare „CCC”) și, în cazurile în care Clientul este Consumator, Legea nr. 634/1992 Coll., privind Protecția Consumatorului. Protecția datelor cu caracter personal este reglementată în special de Legea nr. 101/2000 Coll., privind protecția datelor cu caracter personal și de Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului și al Consiliului, așa-numitul GDPR. În cazul existenței unui element internațional, convenim că raportul juridic dintre noi va fi reglementat de legislația Republicii Cehe, în special de Codul civil. Cu toate acestea, făcând această alegere a legii în conformitate cu articolul 3 din Regulamentul (CE) nr. 593/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 iunie 2008 privind legea aplicabilă obligațiilor contractuale („Roma I”), clientul nu va fi privat de protecția oferită de dispozițiile legii țării în care își are reședința obișnuită în temeiul articolului 6 alineatul (2) din Roma I.
11.7. Pe baza modificării aduse Legii privind protecția consumatorului, înregistrată sub nr. 378/2015 Coll., informăm că litigiile de consum care nu pot fi soluționate între Cumpărător și Vânzător în mod satisfăcător pentru Cumpărător pot fi evaluate în afara instanței de către Autoritatea Cehă de Inspecție a Comerțului (www.coi.cz) ca organism desemnat de drept, la cererea Cumpărătorului. Plângerea către Autoritatea Cehă de Inspecție a Comerțului va fi depusă de Cumpărător. Autoritatea cehă de inspecție a comerțului oferă o opinie de expertiză independentă și neobligatorie pe baza documentelor furnizate.
In Třinec, 29.09.2024
Marian Blažko-CEO